Lördagsmorgon

glömde ringa till Hsb kontoret igår som hon sa att jag skulle göra. hon sa att  jag skulle meddela henne hur  det har gått med grannen. trots att jag säger att det är samma visa varje gång att han får en klagan å så är han tyst i några veckor sen sätter han ju fart igen. så vad skulle jag ha och säga igår då? att han har varit lugn? så att allt är bra? herre gud till människa att inte fatta. verkar mer som att de skulle varit rädda för honom eller nåt. och igår va det den andra grannen längst ner som startade fest igen. och jag skojar inte, han hade högre volym än han under mig! han höll på från ca 9 till halv 3 på natten. jag la mig 12 och somnade men sedan vaknade jag av festen vid 2, sen kunde jag inte somna förrän 6-7 nån gång. skall det bahöva vara så jämt? seriöst jag kommer ju aldrig bli av med detta. och skulle grannen under flytta (vilket jag ju inte tror att han kommer behöva) så är ju hyran så låg så vad tror ni man får under sig? jo en ung person som inte har råd till annat som säkerligen är bra prtysugen. så jag sitter faktiskt och funderar på om jag inte skulle ta och flytta till den där andra som hon erbjöd mig, på 42kvm. lite större och inte så mycket dyrare. skall i ala fall kika på den.
målaren hör aldrig av sig heller. hade ju velat ha köket målat denna veckan men ack nej! jag vill ju ha det gjort innan mamma kommer hit och innan jag bjuder hem pappa mm och farmor lagom till min födelsedag. hade ju vart kul och slippa sitta i den fula, fettiga tapeten. aja..
uppsatsen är ju över nu ialla fall. skall till skolan på torsdag och diskutera den. kommer säkert få komplettera känns det som.
igår var jag med Nova till farmor och hennes Maine coon,  Nelly. nelly blev bara rädd, gömde sig, fräste och morrade.
har vart hemma hos pappa 2 ggr med med Nova. det har ju gått bättre men det är ju tre ketter att lära känna där. Ozzy är ju som en hund och är bara nyfiken. Nemo går runt och surar bara för att Nova råkade fräsa åt honom en gång. Lisa (som det alltid brukar gå sämst med) gik det även sämst med. det började bra och hon var nyfiken. men det dumma var att nova låg och sov när lisa hälsade så nova fräste eftersom hon blev störd och lite skrämd. och det kommer lisa aldrig glömma. hon é allt en sur gammal kärring hon :P
skall bli intyressant när jag skall bo hos pappa nu på måndag-onsdag med Nova.
har praktikdagar att ta igen med, Bah! inte roligt.
idag vet jag inte riktigt vad det blir. en sväng till affären blir det i alla fall. skall se efter en slags korg som jag skall ha till kruka i köket. skit snyggt kommer det bli enligt min fantasi. skall införskaffa kattgräs och mat med. tänkte göra den där goda rätten som jag fick av therese :) om jag hittar reseptet vill säga.
ha en bra Lördag!


xoxo

Kommentarer
Postat av: Therese

Tattarjävel!! :O Ja den är asgooo :D

2009-03-21 @ 17:02:35
URL: http://litherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0