Tänk att man kan må så dåligt

men mamma skrev några fina, uppmuntande rader till mig idag. mamma säger alltid bra saker som får en att tänka om. jag önskar att hon bodde kvar här i åmål så jag kunde prata med henne varje dag. en flicka behöver sin mamma, glöm aldrig det!

"Jag har också råkat ut för det ena efter det andra och gråtit många många gånger men
 beslutat mig för att leva i nuet. Det gamla kan man inte göra något åt.
Alla säger att så ska man själv inte göra när man blir stor men sanningen är
att alla gör misstag på ett eller annat sätt. 
Jag vågar påstå att ingen lever ett perfekt liv och är helnöjd med allt vad man gör".

"Slösa inte bort ditt liv med att deppa. Ändra dina tankar till positiva tankar.
Vänd dina negativa tankar och gör om dem till positiva. 
Gnäll inte bort hela din ungdom. .........
 Du har skapandet i dina händer, målar och dekorerar. 
 På mitt jobb skriver jag om patienter som är svårt sjuka.
Nu ligger det inne en kille som är född -88.
Han har testiscancer (i pungen) och metastaser har spritt sig till bäckenet,
lungorna och hjärnan. Det är så tragiskt så jag vill vända ut och in på mig.
Samma år som jag fick dig fick en annan kvinna en son på hösten.
 Vad har han för chanser tror du?
Vad har du för chanser, tror du?
Dina problem går att lösa, hans kanske inte går att lösa".


/en tankeställare från min mamma ♥


Thomas gjorde ett glädje tjut i morse i alla fall. han skall på arbetsintervju på onsdag nästa vecka. jag håller tummarna för honom! ♥

xoxo

Kommentarer
Postat av: Therese

Ojj det var verkligen kloka tankeställare de du som verkligen är värda att ta till sig!! Lycka till Tomas!! :D

2009-02-18 @ 21:40:56
URL: http://litherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0