Hårfärg och kokande ris

sitter här med hårfärg i håret och kokar ris till min risotto som jag så småningom skall göra :) mums! föresten Therese! den där maträtten blev allt god den ;) fast jag hade nog i lite för lite creme fraiche och sedan så kryddade jag lite mer med andra kryddor som pizzakrydda. jättegott.
idag har vart en händelserik dag (jämfört med annars iaf). på lokalbussen idag så svimmade en kille. han stod upp eftersom det inte fanns sittplats. 2 gånger under resan så föll han ihop. när vi kom till universitetet så kom en ambulans som någon hade ringt efter. urs va hamskt!
på skolan var det 2 föreläsningar. en jätte intressant och en vältigt långdragen!. den intressanta var en mamma som berättade om sin drogmissbrukande son. en väldigt känsloladdad föreläsning! jätte bra var den! och starkt av henne att stå där och prata om sin son och att hon inte trodde att han skulle överleva sin 26 års dag (april 2009) han hade redan dött 2 gånger innan och hon trodde inte han skulle klara en avgiftning till. han testade sin första harschpipa vid 13 års ålder.
när jag kom hem idag och slog på datorn fick jag reda på att jag har vunnit den där armbandstävlingen :) det förgyllde min dag må jag säga! jag blev jätte glad (brukar ju aldrig vinna heller så det var extra) så här ser det ut:


http://cackas.blogg.se/
http://cackas.blogg.se/category/tavling.html


både igår och i tisdags satt jag och thomas hemma hos hans morföräldrar och kika på film och åt god mat. fläskkarré.
nu ska jag kika på sveriges värsta bilförare, efter det får jag ta tag i maten igen :P
(hade egentligen skrivit ett mycket längre och innehållsrikt inlägg, men så slutar ju bloggen fungera så allt försvann och nu har jag varken tid eller ork till att skriva om allt :( )
xoxo


Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!

ursäkta mig. det ska [email protected]

Nu hoppas jag det stämmer.

2009-02-12 @ 23:34:56
URL: http://cackas.blogg.se/
Postat av: Therese

Nemen gud va bra då elin, hör av dig om du vill ha mer recpet, har massa underbart goda i huvvet ;) Nemen fy va hemskt! :S Åh usch va hemskt va inte de deå?? Men starkt gjort ja!! Ja de va vell verkligen jättekul å vinna?? :) Jättefint är de :)

2009-02-13 @ 12:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0